Zasady konkursu

Pierwszym krokiem w konkursie USTAW LIGĘ jest rejestracja własnego adresu email. W tym celu na stronie rejestracji wpisujemy pełny adres email (np. piotr.kowalski@poczta.pl) i podajemy hasło, którym będziemy się posługiwać w konkursie. Zarejestrowany adres email i hasło pozwolą nam wejść do serwisu. 
Rejestrować adresu email nie musimy, jeśli chcemy logować się przez Facebooka. Wystarczy kliknąć w niebieski button ZALOGUJ PRZEZ FB.
Po rejestracji adresu email zakładamy swój klub. Po wpisaniu wymyślonej przez siebie nazwy (musi być unikalna, minimum 3 znaki, maksimum 15) decydujemy, do której klasyfikacji klubowej przystępujemy. W klasyfikacji klubowej będziemy rywalizować z innymi fanami wybranego przez nas zespołu.
Musimy też wybrać sponsora klubu. Jest ich czterech. Jeśli zdecydujemy się na któregoś, to będziemy grać w jego specjalnej klasyfikacji. Sprawdźmy wcześniej jakie nagrody przygotował sponsor.
Po założeniu klubu, możemy przystąpić do tworzenia drużyny. Na początek musimy kupić 15 piłkarzy (2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników, 3 napastników), mieszcząc się w budżecie, który wynosi 30 mln.
Spośród wybranych zawodników, jedenastu będzie tworzyć skład podstawowy, czterech zostanie rezerwowymi.
Piłkarzy kupuje się, klikając w ich nazwisko w tabelce po prawej stronie boiska. Pamiętajmy, że z jednego klubu ligowego w naszym klubie może się znaleźć co najwyżej 3 zawodników.
Po zakupie 15 piłkarzy, klikamy w przycisk ZAPISZ ZMIANY.

Kolejnym krokiem jest wybór kapitana i jego zastępcy. W tym celu należy w okienkach pod boiskiem wybrać piłkarzy, którzy będą pełnić te funkcje.

Po zatwierdzeniu wyboru, nad boiskiem pojawi się komunikat: Ustawienia składu.
To oznacza, że nasz klub będzie punktował w najbliższej kolejce.

UWAGA! Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu rundy wiosennej (17 lipca, godz. 17:45), możemy dowolnie kształtować naszą drużynę - zmieniać ustawienie piłkarzy na boisku (3-4-3, 3-5-2, 4-3-3, 4-4-2, 4-5-1, 5-3-2, 5-4-1), kapitana i jego zastępcę, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie, a także kupować i sprzedawać dowolną liczbę piłkarzy.

Żeby desygnować piłkarza ze składu rezerwowego do podstawowego, musimy najechać kursorem na jego koszulkę i go przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce piłkarza, który zostanie rezerwowym.

Każda operacja w składzie musi zostać zatwierdzona przyciskiem ZAPISZ ZMIANY.
Przy zestawieniu drużyny kluczową rolę odgrywają - jak na prawdziwym rynku transferowym - pieniądze.

Gracz dysponuje budżetem 30 milionów wirtualnych złotych. Nie da się stworzyć zespołu złożonego z samych gwiazd. 30 milionów powinno jednak wystarczyć, by stworzyć dobry zespół. Za tę kwotę trzeba kupić 15 piłkarzy. Wszyscy zawodnicy na liście transferowej są na początku konkursu wycenieni, ale ich wartość może się zmieniać w zależności od liczby zdobywanych punktów.
Lista transferowa na starcie konkursu zawiera niemal wszystkich piłkarzy uczestniczących w rozgrywkach ekstraklasy, choć nie jest ostateczna i zmienia się wraz ze zmianami kadrowymi prawdziwych zespołów ligowych.

Menedżer konkursu USTAW LIGĘ ma możliwość zwiększenia budżetu Klubu.

Dodatkowe 2 miliony wirtualnych złotych jego Klub może uzyskać, jeśli zdobędzie co najmniej 30 pkt., żeby pozyskać kolejne 2 miliony wirtualnych złotych jego Klub musi uzyskać co najmniej 80 pkt., żeby pozyskać kolejne 2 miliony wirtualnych złotych jego Klub musi uzyskać co najmniej 150 pkt.

Sponsorów pozyskujemy, klikając w zakładkę SPONSORING, w menu górnym po zalogowaniu.
Po każdej kolejce uczestnik Konkursu może w swojej drużynie sprzedawać i kupować piłkarzy. Dwa pierwsze transfery są za darmo, tzn. z konta punktowego najbliższej kolejki nie zostanie odjęta prowizja. Sprzedając jednak kolejnego piłkarza (trzeciego, czwartego itd.),  gracz zapłaci prowizję za transfer - ta prowizja to minus 3 punkty.

Zasada ta nie obowiązuje przed pierwszą kolejką, przed którą uczestnik przystępuje do Konkursu. Np. przed startem edycji, do czasu rozpoczęcia 1. kolejki, można dowolną liczbę razy sprzedawać i kupować piłkarzy.
Przed każdą kolejką, bramkarz i trzech piłkarzy z pola pozostają na ławce rezerwowych, ale nie oznacza to, że nie mogą punktować w najbliższej serii spotkań. Dlatego ustawienie zmienników na ławce również się liczy. Jeśli któryś z piłkarzy podstawowej jedenastki nie pojawi się na boisku, w jego miejsce wchodzi pierwszy zmiennik (z numerem 1 na diagramie). Jeśli pierwszy zmiennik również nie zagra, liczyć się będą punkty drugiego rezerwowego. Jeśli oczywiście zagra w kolejce. Bramkarz może zmienić tylko bramkarza.

UWAGA! Przy zastępowaniu piłkarzy ze składu podstawowego rezerwowymi, obowiązują dopuszczalne ustawienia w Konkursie (1-3-4-3, 1-3-5-2, 1-4-3-3, 1-4-4-2, 1-4-5-1, 1-5-3-2, 1-5-4-1, gdzie pierwsza cyfra oznacza liczbę bramkarzy, druga liczbę obrońców, trzecia liczbę pomocników, czwarta liczbę napastników.

Przykład: gramy ustawieniem 1-3-4-3, a w rezerwie mamy taką kolejność - pomocnik, obrońca, obrońca. Jeżeli w meczu nie zagra jeden z podstawowych obrońców, to w jego miejsce nie może wejść pierwszy rezerwowy (pomocnik), gdyż wówczas gralibyśmy ustawieniem 1-2-5-3, a jak podajemy powyżej, takiego ustawienia w Ustaw Ligę nie ma. Dlatego w tym przypadku doliczane są punkty drugiego rezerwowego (obrońcy), o ile oczywiście wystąpił w kolejce.
Ligi prywatne składają się z klubów biorących udział w grze, które oprócz rywalizacji ze wszystkimi innymi uczestnikami gry, rywalizują ze sobą w lidze prywatnej. Każda liga prywatna ma swoją własną klasyfikację generalną uaktualnianą po każdej kolejce. Każdy uczestnik gry może założyć swoją ligę prywatną i zaprosić do niej dowolną liczbę uczestników posiadających drużyny w konkursie.

Każdy uczestnik konkursu będzie mógł założyć tylko jedną własną ligę prywatną, a będzie mógł być członkiem 10 innych lig prywatnych.

Gracz, który zdecyduje się założyć ligę Head-To-Head musi wiedzieć, że zapisywanie graczy do tej ligi kończy się ze startem 1. kolejki. Po zamknięciu zgłoszeń do pierwszej rundy spotkań drużyny uczestniczące w lidze poznają terminarz meczów. Punkty do rankingu zaczynają się liczyć od 1. kolejki. Zwycięzca spotkania otrzymuje 3 punkty, w przypadku remisu 1 punkt, a za porażkę - 0 punktów. W lidze Head-To-Head muszą być co najmniej 2 kluby.
Piłkarz otrzymuje punkty za:
a) Bramki.
- napastnicy: 4 punkty,
- pomocnicy: 5 punktów,
- obrońcy: 6 punktów,
- bramkarze: 8 punktów,
b) Asysty.
- napastnicy: 3 punkty,
- pomocnicy: 3 punkty,
- obrońcy: 4 punkty,
- bramkarze: 8 punktów,
c) Podania kluczowe.
- napastnik: 1 punkt,
- pomocnicy: 1 punkt,
- obrońcy: 1 punkt,
- bramkarze: 1 punk,
d) Mecz bez straconej bramki. (Punkty otrzymują tylko zawodnicy, którzy rozegrali co najmniej 60 minut.)
- obrońcy i bramkarze: 3 punkty,
- pomocnicy: 1 punkt,
e) Obrona rzutu karnego.
- wszyscy: 4 pkt.
f) Za udział w meczu.
- skład podstawowy: 2 punkty,
- skład rezerwowy: 1 punkt,
g) Wynik meczu.
- zwycięstwo drużyny ligowej: 2 punkty,
- remis drużyny ligowej: 1 punkt,
h) Wywalczenie rzutu karnego.
- wszyscy: 2 punkty,
i) Za otrzymanie w serwisie WESZLO.COM not 9 lub 10.
- wszyscy: 4 punkty.
.

Zawodnik traci punkty za:
a) Stratę bramki.
- tylko bramkarze i obrońcy - po minus 1 pkt. za każdą straconą bramkę z wyłączeniem pierwszej.
b) Żółtą kartkę.
- wszyscy: minus 1 punkt,
c) Czerwoną kartkę.
- wszyscy: minus 3 punkty,
d) Za niewykorzystany rzut karny.
- wszyscy: minus 3 pkt.
e) Za bramkę samobójczą.
- wszyscy: minus 3 pkt.
f) Za spowodowanie rzutu karnego.
- wszyscy: minus 2 pkt.
g) Za otrzymanie w serwisie WESZLO.COM not 1 lub 2.
- wszyscy: minus 4 pkt.

Piłkarz wybrany przez uczestnika jako kapitan zgłoszonej do danej kolejki Drużyny zdobywa, jak również traci punkty w wymiarze podwójnym. Jeżeli kapitan nie zagra punktuje podwójnie Zastępca kapitana.
Żeby desygnować piłkarza ze składu rezerwowego do podstawowego, musimy najechać kursorem na jego koszulkę i go przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce piłkarza, który zostanie rezerwowym.
Każda operacja w składzie musi zostać zatwierdzona przyciskiem ZAPISZ ZMIANY.